Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

onsdag 6. mai 2015

Bibelen i farger!


Det kan være utfordrende å lese gjennom bibelen. Heldigvis har vi noen hjelpemidler tilgjengelig!
Det første jeg vil presentere, går ut på å farge bibelteksten i fargekode. Det vil si at de forskjellige fargene har ulik betydning. Hvis du er redd for å ødelegge bibelen ved å gjøre dette - finnes det noen alternativ. Det går an å kjøpe en egen billig bibel til dette formål, eller du kan bruke bibelappen til youversion. Dette er en metode som har hjulpet meg til å komme dypere inn i Guds ord.

For å skrive ut - klikk her.

Hvis du vil prøve dette, er det viktigste å huske, at du ikke kan gjøre dette på feil måte. Det er bare å prøve seg frem. Det viktigste er ikke hvordan det ser ut, men at det øker din forståelse og innsikt.

Lurer du på hvordan dette kan se ut? Her er noen eksempler på mine forsøk:





Et siste tips for å få bibellesningen til å gå litt lettere, særlig i perioder da det er litt tørt, er å høre på lydbibel. Jeg har brukt dette mye selv. Ofte samtidig som jeg leser. Kabb har gitt ut en ny versjon av lydbibelen, og den kan kjøpes i det formatet du ønsker (eller lånes på biblioteket!) Anbefales!


Lykke til med nye metoder, så "sees" vi her på bloggen i slutten av uken igjen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar