Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 27. november 2015

Sannheten om Gud?


Hvem er Gud? Gjennom bibelen finner vi flere sannheter om Gud. Jeg skal ikke ta på
meg å forklare hvem Gud er i sin helhet. Men denne uken har jeg lagt merke til et utsagn. Gud lyver ikke. Han ombestemmer seg ikke. Han er alltid den samme.
Så godt å vite. Så fantastisk.

Gud er ikke uberegnelig slik som jeg kan være. 

Nei. Han er mange ting, men ikke det. Aldri det.

Den Gud vi finner i det gamle testamentet - går med oss i dag.




Mitt hjerte fylles av takknemlighet.

Denne uken vil jeg at vi ser på følgende bibelvers:

"Gud er ikke et menneske, så han lyver, et menneskebarn, så han skifter sinn. Gjør han ikke det han sier, holder han ikke det han lover?" 4. Mosebok, 23,19.



Hva med deg? Er dette nytt for deg, eller har du tenkt på det før? Hva fikk du ut av denne ukens lesning?

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar