Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

mandag 17. august 2015

Ordspråkene 31-kvinnen: dag 3


"Hun legger hendene på rokken, og fingrene griper om teinen." Salomos ordspråk 31,19.

Jeg liker ikke å rydde. Stuebordet mitt er som en magnet for rot. Hver gang det kommer reklame i posten, eller jeg har vært og handlet. Hver gang jeg har fått noe som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med – da havner det der. På stuebordet. Hver. Eneste. Gang.  

Sukk.

Jeg innser at dette kanskje er min egen skyld. Ved å endre mine vaner littegrann, kan stuebordet mangle sine lag med reklame, varer og jeg vet ikke hva. 

Tenk om jeg var en ordspråkene 31-kvinne. Hvordan ville det se ut?

Jeg tror hun var en kvinne med klasse. Ikke på grunn hva hun hadde, men hvem hun var og hva hun utstrålte. Jeg tror hun fant sin glede i Gud og å arbeide for Ham. Jeg tror ikke hun var redd for dette arbeidet, men heller at hun gjorde det med iver. 

Wow.

Hvordan kan jeg komme dit? Jeg merker at jeg veldig raskt kan føle meg lamslått, og at det blir lettere å la være. Som jeg sa i innledningen, handler det kanskje om å endre vanene mine slik at det ikke blir rot. Det handler også om å flytte fokuset fra meg selv til Gud.

Det høres litt smertefullt ut.

Men vil du bli med meg og ta dagens utfordring? Gjør det du gjør til ære for Gud. Gjør det som trengs å gjøres med iver. Hvem er med meg? 

Med ønske om å komme nærmere Ham, 
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar