Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

torsdag 23. juli 2015

Sladderens søte smak!



"Ord fra en baktaler er som lekre retter, de glir ned i magen." Ordspråkene 26,22

Er det vanskelig å avstå fra saftig sladder? Jeg kan forstå hvorfor. Likevel er det viktig å avstå fra det. Hvorfor? Se for deg at du får tilbud om å smake på en kake. Den lukter himmelsk. Sjokoladefyllet, den rosa glasuren og jordbærene på toppen gjør sitt beste for å lokke deg. Det virker. Du MÅ bare ha litt. Et lite stykke kan da ikke skade? Du tar en liten bit, og tilfredsstillelsen er absolutt tilstedeværende. Helt til du kjenner det, med en hånd på magen kjenner du det, og det er ingen fantastisk følelse. "Neste gang vet jeg bedre" sier du til deg selv. Neste gang du ser den kaken skal du ikke spise den. Men hvor sterk er du egentlig når fristelsen kommer?

Det vi fyller oss med påvirker oss. Det vi tillater oss å være i nærheten av, kan skade oss. Sladder og baktalelse kan være spennende å høre på i øyeblikket, men hvilken effekt har det på oss? Ordspråkene sammenligner baktalelse med mat som vi svelger. Vil du la sladder påvirke deg fra innsiden? Hvilke steg er du villig til å ta for å stå i mot?

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar